اخبار

ارائه الگوی سبک زندگی سالم در شهرک سلامت

15\04\1398
ارائه الگوی سبک زندگی سالم در شهرک سلامت

زندگی ماشینی امروز آن‌ قدر مشکل در بخش‌های مختلف زندگی ایجاد کرده که گذر از  آن نیازمند وجود مکانی است که بتوان با آرامش و اطمینان اطلاعات به روز و تخصصی برای بهبود سبک زندگی را دریافت کرد. مرکز پزشکی پورسینای حکیم  واقع در شهرک سلامت الگوی قوی از لایف استایل و سبک زندگی سالم به شهروندان ارائه می‌دهد. به گزارش روابط عمومی شهرک سلامت، لیلا لقمانی، کارشناس تغذیه و مشاور رژیم درمانی، با 16 سال سابقه همکاری با مرکز پزشکی پورسینای حکیم در معرفی این مجموعه گفت: مرکز پزشکی پورسینای حکیم به عنوان اولین و جامع ترین کلینیک بیمار محور و پژوهش بنیاد در حیطه بیماری های گوارش در سطح منطقه از سال 1380 تاسیس و در حال حاضر در مجموعه شهرک سلامت اصفهان با نگرش و عملکردی جدید و به روز در امر ارائه خدمات درمانی و سلامت طراحی شده است.

این مرکز در بخش‌هایی از جمله کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی داخلی، کلینیک سلامت و پیشگیری، بخش‌های تشخیصی و درمانی تهاجمی در حیطه بیماری‌های گوارش، آزمایشگاه تشخیص طبی، پاتولوژی، پزشکی مولکولی، مرکز تحقیقات بیماری‌های گوارش،همکاری و حمایت در راه‌اندازی و توسعه نهادهای غیردولتی حامی سلامت همکاری دارد.

او همچنین خاطرنشان کرد: در این مرکز علاوه بر انجام خدماتی مانند ویزیت بیماران توسط متخصصین داخلی، گوارش، انکولوژی، جراح، روان‌پزشک، مشاوره ژنتیک، اعمال آندوسکوپی، کولونوسکوپی، انتروسکوپی، مانومتری، پی اچ متری و هیدروکلون‌تراپی توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص انجام می‌شود. او در ادامه یادآور شد: آزمایشگاه پورسینای حکیم با بیش از 15 سال سابقه، با هدف رفاه حال بیماران و ارائه خدمات آزمایشگاهی به آنها  در سه بخش فوق تخصصی تشخیص طبی،پاتولوژی و تشخیص مولکولی در این مرکز فعال است.

لقمانی تاکید کرد: در واحد تغذیه و رژیم درمانی پورسینای حکیم که مجهز به نرم افزارهای تغذیه و مشاوره برای بیماران خاص به ویژه بیماران مبتلا به اختلالات و بیماری‌های گوارشی است، طی مشاوره و تعیین دقیق عادات شرایط، سلیقه ها و تفاوت های فردی، برنامه غذایی سالم جهت تامین انرژی و مواد مغذی مورد نیاز روزانه فرد تنظیم می‌شود. در این واحد، خدماتی از قبیل مشاوره ورژیم درمانی شامل رژیم هایی نظیر کنترل وزن(چاقی و لاغری)، رژیم دوران مختلف زندگی ( رشد،بارداری،شیردهی و سالمندان) و رژیم درمانی در پیشگیری، کنترل و درمان بیماری‌ها نظیر دیابت و چربی  و فشارخون و سندرم متابولیک و مخصوصا رژیم بیماری‌های گوارشی و کبد مانند کبد چرب و بیماری‌های التهابی روده و سندرم روده تحریک پذیر و... ارائه می شود.  او ادامه داد: طی جلسات مشاوره، با تشویق فرد به اصلاح در سبک و شیوه زندگی و تغییر در انجام عادات غلط زندگی و جایگزینی عادات صحیح، سلامت و طول عمر افزایش یافته و به امید یزدان گام مهمی در پیشگیری یا بهبود بیماری‌ها می توان برداشت.

لقمانی افزود: در بعد آموزشی تغذیه در این مرکز، علاوه بر آموزش بیماران، کارگاه های آموزشی تغذیه در پیشگیری از بیماری ها برای عموم مردم برگزار می‌شود.



نظرات کاربران
ارسال نظر