اخبار

بنیانگذار شهرک سلامت اصفهان: تولید محصول سالم و بدون تقلب باید امری طبیعی باشد

09\09\1398
بنیانگذار شهرک سلامت اصفهان: تولید محصول سالم و بدون تقلب باید امری طبیعی باشد

مسعود صرامی با اشاره به اینکه محصولات غذایی شبهه ارگانیک امروزه داریم، ادامه داد: تلاش کردیم مواد غذایی ارگانیک با حداقل مواد زائد را در دسترس مردم قرار دهیم و مردم را به این سمت ببریم که تخم مرغ بومی را به تخم مرغ ماشینی ترجیح بدهند. وی گفت: تولید محصول سالم و بدون تقلب که باید امری طبیعی باشد این روزها به چالشی بزرگ مبدل شــده است و که در این فروشگاه برای تولید محصول سالمتر تلاش درخور توجهی شده است. صرامی ادامه داد: غذای سالم هم حق ما است و هم تکلیف ما که در این راستا میکوشیم بیماریهای ریز و درشت را حذف و بار درمان را سبک تر کنیم. رضا هیبتی مدیر بهره برداری شهرک سلامت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مصرف کودها باعث شده که شاهد یک سری آلودگی ها در صنعت غذا باشیم، افزود: برای حذف این محصولات نیاز به آگاه سازی مردم و مطالبه گری جامعه به سمت غذاهای سالم و ارگانیک است که در پی این تقاضا شاهد رونق تولید محصولات سالم باشیم.

وی بیان داشت: در حال حاضر نیاز به ایجاد یک تفکر سازنده و تغییر فرهنگ و مدل سازی در حوزه غذای سالم است. عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: دسترسی آسان مردم به غذای سالم و آوردن محصولات ارگانیک به ســبد خانوارها امروزه حق مسلم مردم است و در همین راستا مراکزی مشخصی برای فروش این محصولات ایجاد کردیم. عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این مراسم اظهار داشــت: با توجه به اینکه امروزه با هجمه ای از بیماریهای متابولیک مثل سرطانها، فشــارخون، دیابت و بیماریهای قلبی و عروقی مواجهیم که روزانه 800 نفــر بر اثر بیماریهای قلبی و عروقی فوت میکنند و بیش از یکصد نفر بر اثر سرطانها جان خود را از دست میدهند.

سید مرتضی صفوی با اشاره به اینکه بیش از 10 درصد بیمار مبتلا به دیابت و پره دیابتی داریم، گفت: در همین راستا ضرورت تولید و ارائه محصولات سالم و ارگانیکی که شناسنامه دار است و به راحتی مردم میتوانند از ترکیبات مواد اصلی و تشکیل دهنده آن مطلع شوند و با دادن حق انتخاب، محصول مورد نظر خود را خرید کنند. وی با اشاره به اینکه از 350 شرکت بزرگ توانستیم 35 محصول ارگانیک و سالم را انتخاب و در فروشگاه شهرک سلامت در دسترس عموم قرار دهیم، گفت: تولید کنندگان محصولات سالم باید بدانند امروزه یک مبلغ رایگان مثل وزارت بهداشــت دارند که مرتب از محصولات انها تعریف میکند و نیاز است که غذاهای خاص و سالم دوره های مختلف زندگی را برای نوجوانان، جوانان، ســالمندان، کودکان، زنان شــیرده و غیره تولید و به راحتی در مراکز فروش سطح شهر عرضه شود. صفوی از واگذاری غربالگریها به بخشهای خصوصی خبر داد و افزود: لازم مردم به سمت خود مراقبتی بروند و هر یک از ماها پیام رسان محصولات سالم باشیم



نظرات کاربران
ارسال نظر