اخبار

تشریح بازدید شهردار اصفهان از مجموعه شهرک سلامت

29\03\1397
تشریح بازدید شهردار اصفهان از مجموعه شهرک سلامت

رضا هیبتی در خصوص نتایج  بازدید شهردار اصفهان که در خردادماه97 و با حضور معاون مالی و اقتصادی ، معاون عمران شهری ، مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی و شهردار منطقه 10 انجام گرفت ، گفت:  پس از این بازدید از دیدگاه ها ، نظرات و دغدغه های شهردار محترم در ارتباط با شهرک سلامت اصفهان مطلع شدیم و در ادامه قرار براین شد تا مطابق با این موضوعات جلسه ای نیز در دفتر ایشان برگزار نمایم تا بتوانیم در خصوص موارد قابل تعامل و همکاری های پیش رو به گفت و گو بپردازیم.

 

وی ادامه داد نکته ای که در این جلسه بسیار مورد توجه قرار گرفت اطلاع شهردار در این خصوص بود که مبحث شهرک های سلامت در شهرهای توسعه یافته دنیا در قالب یک صنعت معرفی شده است و این صنعت تنها در چهار یا پنج کشور به اجرا درآمده است. این صنعت فرآیند ارائه خدمات درمانی به بیماران را از ابتدا تا انتها مدیریت می کند و در کنار آن می تواند تمام موارد مربوط به این حوزه بالاخص بخش گردشگری سلامت را پوشش دهد .

وی افزود ؛ در این جلسه در خصوص نمایشگاه گردشگری که به عنوان اولین قدم برای حضور در عرصه بین المللی شناخته می شود مباحثی نیزعنوان گردید. لازم به ذکر است این نمایشگاه در تاریخ های 11 ، 12 و 13 مهرماه به صورت کشوری در شهرک سلامت اصفهان برگزار خواهد شد و هم چنین دراردیبهشت سال آینده نیزبه صورت بین المللی برگزار می گردد.

هیبتی تاکید کرد ؛ تلاش ما براین است تا بتوانیم با بهره گیری از کمک های که از سوی استانداری و شهرداری انجام می گیرد ، برنامه ای را در شان شهر و کشورمان انجام دهیم.

 

وی در ادامه در خصوص پیشرفت شهرک سلامت و روند بهره برداری از آن گفت : براساس آنچه که در تعهد طرفین در انجام و به ثمر رساندن این پروژه بود  ، بیش از 95 درصد از این مجموعه آماده است ولی آنچه که باید به صورت نهایی  انجام گیرد توسط پزشکانی است که در این مجموعه سرمایه گذاری کرده اند. چنانچه تاکنون بیش از 50 درصد از کلینیک ها و پاراکلینیک ها واگذار شده است.

وی تاکید کرد ؛ در حال حاضر مرکز جامع گوارش شهرک که مرکز تحقیقاتی بزرگی در کشور محسوب می گردد و در طی مدت محدودی توانسته به عنوان مرکز علمی سرطان کشور شناخته شود در حال فعالیت است. تا پایان ماه مبارک رمضان نیز 4 مورد از کلینیک ها فعال خواهد شد و بلافاصله در ماه بعدی قسمت مرکز جامع سرطان و قسمتی از مرکز تصویربرداری به بهره برداری خواهد رسید و به صورت متداول در هر ماه شاهد افتتاح 2 یا 3 کلینیک خواهیم بود که در یک دوره زمانی محدود مجموعه شهرک سلامت  کامل خواهد شد و مراجعه کنندگان این امکان را خواهند داشت تا از هرگونه خدمات بهداشتی و درمانی استفاده نمایند.

وی در پایان افزود ؛ در آینده ای نه چندان دور در این مجموعه و در ارتباط با حوزه تغذیه و غذای سالم  شاهد افتتاح یک هایپر سلامت که عرضه کننده محصولات سالم ، طبیعی و ارگانیک است ،  خواهیم بود . این هایپر تابع ضوابط و قوانین خاص و تایید شده بین المللی است که برای اولین باردر کشور ایجاد خواهد شد و نیروهای این هایپر نیز از بین فارغ التحصیلان صنایع غذایی و تغدیه انتخاب می شوند. نکته قابل ذکر دیگر اینکه منابع قابل استفاده در این هایپر بر حسب توصیه مسولین کشوری از منابع کاملا داخلی خواهد بود و امیدواریم که بتوانیم تغییر مثبت و موثری در تغذیه مردم از تولید تا عرضه  ومهم تر از آن مصرف ایجاد نمایم که این مهم امکانات بالقو ه ای را برای کشور فراهم می نماید.



نظرات کاربران
ارسال نظر