اخبار

سخنرانی دکتر محمد جهانگیری در زمان برگزاری نمایشگاه و کنفرانس گردشگری سلامت اصفهان

27\08\1397
سخنرانی دکتر محمد جهانگیری در زمان برگزاری نمایشگاه و کنفرانس گردشگری سلامت اصفهان

دکتر جهانگیری در ابتدا گردش مالی در سال 2017 را طبق گزارش شورای گردشگری و سفر مبلغ 2.000 میلیارد دلار عنوان کردند که 4/1 آن (بالغ بر 500 میلیارد دلار) مختص گردشگری سلامت می باشد و خاطر نشان کردند با توجه به سهم یک درصدی ایران  ، درآمد ما از گردشگری سلامت مبلغی بالغ بر 5 میلیارد دلار می باشد.

 دکتر جهانگیری در ادامه اظهار داشتند که با در نظر گرفتن جاذبه های گردشگری در شهرهایی همچون اصفهان و شیراز و... تعداد 250 میلیون نفر در اطراف کشور ایران نیازمند دریافت خدمات گردشگری سلامت  می باشند که این مهم نوید بخش سرمایه گذاری اثربخش در این حوزه می باشد. بر اساس اطلاعات بانک جهانی گردشگری دومین عرصه کسب و کار است و سومین عرصه به طور یقین سرمایه گذاری بخش سلامت است که تلفیق این دو باعث رشد اقتصادی و توسعه می گردد. افزون براین گردشگری سلامت باعث توسعه و ارتقاء خدمات سلامت نیز می شود و کیفیت عامل مهم سرمایه گذاری در گردشگری سلامت است که از این موهبت بطور خاص بیمار داخلی و در کنار آن بیمار خارجی بهره مند می گردند.

دکتر جهانگیری تصویر سازی از مقصدی که وجود دارد ، کیفیت خدمات و خدمات جانبی را سه شاخص اصلی در جهت رقابت بین المللی معرفی نمودند.

ایشان اشاره کردند که در حوزه خدمات گردشگری سلامت شورای راهبردی تصمیم بر این گرفته که تسهیلات ارزان قیمت و حتی زمین در اختیار شهرک های سلامت قرار دهد و مطالعاتی در این زمینه برای ایجاد 15 شهرک سلامت به انجام رسیده از جمله شهرک سلامت اصفهان که کارهای اجرایی آن به اتمام رسیده است.

ایشان هم چنین اظهار کردند درخصوص گردشگری سلامت مهمترین اصل پیش بینی ویزا برای بیماران خارجی است که در این رابطه تمهیداتی نیز صورت گرفته است از جمله اینکه برخی بیماران خارجی میتوانند بعضا بدون اخذ ویزا یا با ویزای 50% ویزای خود را طی 24 ساعت دریافت نمایند که این امر در صورتی امکان پذیر است که بیماران خارجی از کانال اصلی جهت دریافت ویزا اقدام  نمایند.

در پایان ایشان از ایران به عنوان هشتمین کشور مقصد گردشگری برای کشور عمان نام بردند و اشاره کردند که کشور عمان تسهیلاتی را از قبیل پرداخت هزینه های سفر برای گردشگران خود در نظر گرفته است و ما شهر اصفهان را به عنوان مقصد گردشگران عمانی معرفی کرده ایم.



نظرات کاربران
ارسال نظر