اخبار

شهرک سلامت نصف جهان، رهاورد چهلمین سال انقلاب اسلامی

15\11\1397
شهرک سلامت نصف جهان، رهاورد چهلمین سال انقلاب اسلامی

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امروزه سلامت و افزایش بهداشت مردم جامعه از دغدغه های مهم حاکمیت کشورهای جهان است؛کشورهای مختلف جهان هر کدام به راهکارهای گوناگونی برای ارائه خدمات بهداشت و سلامت به شهروندان خود ارائه کرده اند که البته با چالش های زیادی نیز روبه رو بوده است.

کشور ما نیز پس از انقلاب شکوهمند اسلامی با هدف ارتقای سلامت جامعه به ارائه خدماتی هم چون افزایش تعداد بیمارستان، درمانگاه و مراکز بهداشتی در سراسر کشور، تربیت و آموزش جوانان در رشته های مختلف پزشکی در دانشگاه های برتر سراسری، ارسال متخصصان مختلف به دورترین نقاط روستایی و احداث کلینیک های تخصصی بیماری و... پرداخته است.

شهر اصفهان علاوه بر پیشگام بودن در علم وصنعت و هنر، در حوزه سلامت نیز سرآمد است و با وجود بیمارستان ها و متخصصان رشته های مختلف پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی به یکی از مراکز استان هایی تبدیل شده که استقبال فراوانی از شهر ها و حتی کشورهای مجاور می‌شود.

شهرک سلامت واقع در شمال شرقی اصفهان با هدف متمرکز کردن پزشکان، سهولت دسترسی بیماران و به علاوه افزایش گردشگری سلامت احداث شده است تابتواند دغدغه‌ی شهروندان را در این حوزه مرتفع کند.

7 کلینیک شهرک سلامت آماده شده است

هیبتی مدیر بهره برداری شهرک سلامت در گفتگوی اختصاصی خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با بیان اینکه این مجموعه دارای ۴ بخش است اظهار کرد: بخش اول آن با ۷ کلینیک و با بهره برداری ۱۰۰ درصدی، آماده به کار است و تا پایان امسال این تعداد به ۱۱ مرکز فعال می‌رسد.

وی اضافه کرد: بخش دوم این مجموعه پاراکلینیک های مختلف را شامل می‌شود که تا یک ماه آینده با مجهز شدن به دستگاه‌های عکس‌برداری و آزمایشگاه، تا پایان سال آماده سرویس دهی به شهروندان می‌شود.

مدیر بهره برداری شهرک سلامت با اشاره به تاسیس هتل و بیمارستان این مجموعه عنوان کرد: زمین هتل آماده عملیات اجرایی است و بیمارستان این مجموعه در حال پیگیری از سوی شهرداری است و به محض استحصال، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

هیبتی در خصوص مزیت های این شهرک و استقبال مردم تصریح کرد: دسترسی آسان و مسیری با حداقل ترافیک، پارکینگ اختصاصی، تناسب معماری با کاربری مجموعه و طراحی مناسب ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، روزانه ۱۵۰۰ مراجعه‌کننده را راهی این شهرک می‌کند.

وی افزود: کلینیک های این مجموعه با حضور حدود ۶۰ متخصص و ارائه خدمات مورد نیاز بیماران پس از ویزیت پزشک، نیاز شهروندان را برای مراجعه به منطقه ای دیگرشهر برای سایر خدمات مرتفع می‌کنند.

مدیر بهره برداری شهرک سلامت از راه اندازی باشگاه سلامت خبر داد و گفت: این مجموعه امکان ارائه انواع خدمات در حوزه بهداشت و درمان را فراهم می‌کند و با عضویت رایگان شهروندان در این باشگاه مراقبت های لازم را دریافت کنند.

مرکز مدرن دندانپزشکی شهرک سلامت در اختیار شهروندان اصفهانی

مجری و سرمایه گذار شهرک سلامت اصفهان نیز در خصوص بخش دندانپزشکی این شهرک با بیان اینکه در بخش دندانپزشکی این شهرک امکانات به روزی وجود دارد افزود: نخستین بار در کنار درمانگاه دندانپزشکی درمانگاه خواب با هدف بهبود بیمار و نظارت بیشتر پزشکان و همچنین مکانهای مجزا برای شستشو و نظافت بیمار و پزشک در نظر گرفته شده که به نوعی این کار در نظام درمانی کشور بی نظیر است.

صرامی توضیح داد:همه این امکانات ویژه در راستای پیشبرد و تسهیل سلامت بیماران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امکانات ویژه ای در زمینه زیبایی دندان در درمانگاه های دندانپزشکی شهرک سلامت در نظر گرفته شده است که می تواند در پیشبرد گردشگر سلامت در اصفهان و کشور موثر باشد.

وی با بیان اینکه در بخش دندانپزشکی شهرک سلامت به روز ترین امکانات پزشکی و دندانپزشکی وجود دارد گفت: این امکانات به نحوی است که محل مناسب برای استراحت بیمار و همچنین محل دهانشویی مناسب و استاندارد با رعایت بهداشت و سلامت بیمار راه اندازی شده است.

چندین سال بود که ضرورت ساخت شهرک سلامت در شهر اصفهان احساس می‌شد که بتواند از یک سو نیازهای شهروندان را در حوزه سلامت و بهداشت به صورت متمرکز و همه جانبه رفع کند و از سوی دیگر با احداث این مجموعه در مرکز کشور و دسترسی استان های هم جوار، این شهر را به قطب سلامت گردشگری تبدیل کند؛اکنون در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی این هدف تحقق یافت.



نظرات کاربران
ارسال نظر