اخبار

معرفی پرتال خدمات 24 ساعته شهرک سلامت اصفهان در زمان برگزاری نمایشگاه و کنفرانس گردشگری سلامت اصفهان

27\08\1397
معرفی پرتال خدمات 24 ساعته شهرک سلامت اصفهان در زمان برگزاری نمایشگاه و کنفرانس گردشگری سلامت اصفهان

مهندس کوهی ضمن معرفی شهرک سلامت اصفهان، به این موضوع اشاره کردند که شهرک سلامت نقطه تلاقی تکنولوژی و سلامت می باشد و این شعار همواره در سرلوحه کار مجموعه شهرک سلامت اصفهان قرار گرفته است.

ایشان در ادامه گفتند شهرک سلامت تنها یک ساختمان مدرن نیست بلکه عزم بر این است تا آخرین فناوری ها و تکنولوژی ها نیز در آن به کار گرفته شود ؛ به همین دلیل همزمان با شروع ساخت شهرک بحث IT مجموعه نیز فعال شده است. موضوع اصلی این است که همواره بتوانیم سطح بالاتری از خدمات یا تجربه بهتر را به مراجعه کننده ارائه دهیم که این موضوع به کمک نرم افزارهای شهرک سلامت در دست اجرا می باشد.

ایشان همچنین اظهار داشتند که در 5 سال گذشته با ارتباطاطی که با برخی سیستم های درمانی موفق بین المللی نظیر NHS بریتانیا و همچنین استاندارهای جهانی نظیر HL7 یا Meaningful Use برقرار نموده ایم ، توانسته ایم پیشرفت های به سزایی در زمینه سیستم های درمانی در بستر IT برداریم.

 ایشان در ادامه به توضیح پروسه کاری قبل از حضور در شهرک سلامت  پرداخته و اظهار داشتند ؛ قبل از اینکه بیمار احساس نیاز به حضور در شهرک سلامت را داشته باشد بحث پیشگیری و غربالگری و همچنین بحث هایی که با استفاده از هوش مصنوعی میتوانیم Pattern بیماری ها را بررسی نماییم هم چنین به مواردی نظیر مشاوره ، پرسش و پاسخ و در نهایت دریافت نوبت از راه

دور که از الزامات بحث گردشگری سلامت  می باشد و به صورت آنلاین و تلفنی در سیستم ایجاد شده نیز دست یابیم. بنابراین براساس این قابلیت هموطنانی که در سطح کشور درخواست ویزیت پزشک را دارند میتوانند به راحتی اقدام نمایند.

مهندس کوهی تاکید نمودند ؛ ما توانسته ایم با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی زمان های مفید و بهره وری را افزایش دهیم و برای اثبات این ادعا به بیان این موضوع پرداختند که یکی از مشکلاتی که در بحث درمانی مطرح می گردد مدت زمان انتظار زیاد می باشد و با توجه به بررسی هایی که در این زمینه صورت گرفت متوسط زمان انتظار در شهر اصفهان برای هر بیمار حدود 4 ساعت می باشد که این مدت زمان در رابطه با پزشکان مشهور به 10 ساعت نیز می رسد. یکی از الزامات گردشگری سلامت ، کاهش این زمان و رسیدن به استانداردهای جهانی است تا بتوانیم بیماران را از سایر نقاط جذب نماییم . به کمک نرم افزارهای شهرک ما توانسته ایم متوسط مدت زمان انتظار را تا 45 دقیقه کاهش دهیم ولی هنوز هم نیاز به اقدامات بیشتری داریم.

ایشان در ادامه گفتند ؛ با استفاده از همین دستاورد توانسته ایم در خصوص 3254 ویزیت که توسط کلینیک های خاص در شهرک سلامت انجام شده است و از این سیستم استفاده نموده اند صرفه جویی در زمان را به میزان یک سال و 41 روز داشته باشیم.

ایشان همچنین از وجود سیستم پرونده سلامت خبر دادند که به صورت فراگیر در شهرک سلامت و سایر مراکز درمانی در سطح شهر استفاده می شود که با استفاده از این سیستم ، پزشکان می توانند تمام اطلاعات درمانی و سوابق بیماری و غیره را در سیستم ذخیره و بین تمامی کلینیک ها به اشتراک بگذارند ، که این خود دستاورد جدیدی در مدل درمانی نوین می باشد . مهندس کوهی از وجود شبکه ی فراگیر اطلاعات(شفا) در سطح اصفهان نیز خبر دادند که برخی کلینیک ها به این سیستم متصل می باشند.

ایشان در پایان ضمن معرفی آدرس پورتال شهرک سلامت به نشانی WWW.IHCC24.ir از حاضرین درخواست نمودند تا جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پزشکان شهرک ، کلینیک ها و همچنین دریافت نوبت و موارد دیگر به آن مراجعه نمایند.  



نظرات کاربران
ارسال نظر