اخبار

قطب درمانی شدن مغز و اعصاب اصفهان مهمترین دستاورد انقلاب است

22\01\1400
قطب درمانی شدن مغز و اعصاب اصفهان مهمترین دستاورد انقلاب است

به گزارش ایرنا، جعفر مهوری روز جمعه در آیین آغاز به کار تنها کلینیک مغز و اعصاب شهرک سلامت اصفهان به صورت مجازی افزود: دستاوردهای کشور در نظام سلامت پس از انقلاب اسلامی، قابل توجه است.

به گفته وی توسعه زیرساخت‌ها مانند شبکه‌های بهداشتی و درمانی، افزایش بیمارستان‌ها و تخت های بستری، توسعه بهداشتی و ایجاد کلینیک های فوق تخصصی زمینه ساز تحقق این دستاورد بزرگ هستند.

وی افزود: وجود کلینک های فوق تخصصی مانند کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب شهرک سلامت در شهرهای توریستی مانند اصفهان می تواند علاوه بر خدمت رسانی به آحاد مردم به گسترش "توریسم سلامت" منجر شود.

وی ادامه داد: توجه مسئولان کشور در زمینه توریسم درمانی می تواند در نهایت به گسترش بیشتر دانش پزشکی در ایران و خاورمیانه منجر شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد : جذب گردشگر پزشکی باعث فعال‌سازی بخش‌های مختلف اقتصادی از قبیل خدمات درمانی، مکان‌ها و بخش‌های توریستی می‌شود و علاوه ‌بر ایجاد درآمد ارزی در دوران تحریم های ظالمانه می‌تواند فرصت‌های شغلی بسیاری برای کشور ایجاد کند.

مهوری خاطرنشان کرد: استان اصفهان به واسطه قرار گرفتن در مرکز ایران، دارا بودن شرایط اقلیمی، آثار و بناهای تاریخی ثبت شده ملی و جهانی، و مرکز تولید صنایع ‌دستی مورد توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است و می توان از این مزیت ها برای توریست درمانی در حوزه نورولوژی استفاده کرد.

به گفته وی علاوه بر ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی، این استان و به صورت مشخص شهر اصفهان به‌دلیل وجود شهرک سلامت اصفهان از قابلیت توسعه صنعت گردشگری پزشکی برخوردار است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: توسعه همه جانبه صنعت "توریسم درمانی" نیازمند برنامه ریزی علمی و تامین زیرساختها در بخش های ذیربط کشور دارد.

عملیات اجرایی شهرک سلامت اصفهان از سوی بخش خصوصی از سال ۱۳۹۰ در جوار بزرگراه آقابابایی در شرق اصفهان آغاز شد، این مجموعه با مساحت ۴۵ هزار مترمربع شامل ۳۳ کلینیک، ۲۵ پاراکلینیک، یک بیمارستان یک هزار تختخوابی و یک هتل ۱۲۰ تختخوابی است.

توریسم درمانی که از آن به عنوان توریسم سلامت و یا گردشگری سلامت نام برده می‌شود، دارای تعاریف گوناگون است، سازمان جهانی گردشگری ملل‌ متحد (UNWTO   به طور خاص، گردشگری سلامت را چنین تعریف می‌کند" استفاده از خدماتی که به بهبود یا افزایش سلامتی و افزایش روحیه فرد (با استفاده از مداخلات پزشکی) منجر می‌شود و در مکانی خارج از محل سکونت فرد -که بیش از ۲۴ ساعت است - به طول می‌انجامد.

شعار جهانی توریسم سلامت، امکانات و خدمات در حد کشورهای جهان اول یا پیشرفته و قیمت‌ها و هزینه‌ها در حد کشورهای در حال توسعه و جهان سوم است. کشور ما با سرمایه‌های انسانی عظیم در کادرهای درمانی می‌تواند از این ظرفیت در پیشبرد صنعت گردشگردی بهره ببرد.

اصفهان دارای بیش از ۶ هزار تخت بیمارستانی در ۵۳ بیمارستان (۳۸ دولتی و ۱۵ خصوصی و خیریه) است.

این استان افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت و ۲۴ شهرستان دارد.



نظرات کاربران
ارسال نظر